Review: One line a day

memorybook1Voor iemand die van schrijven houdt, is een dagboek natuurlijk een logisch “boek” op het nachtkastje. Maar nee, een dagboek is nooit zo mijn ding geweest. Ik heb het ooit, lang geleden, geprobeerd. Het idee van écht schrijven (je weet wel, met pen op papier) stond me echter tegen waardoor de verhalen alsmaar korter werden. En uiteindelijk schreef ik gewoon niet meer. Tja, dan heeft zo’n dagboek natuurlijk geen nut.

Maar nu heb ik iets nieuws. One line a day | a five year memory book.

Het is een dagboekje waarin je in een paar regels je dag moet beschrijven. Zo simpel en toch zo leuk, want je doet dit vijf jaar op rij. Resultaat: volgend jaar kun je dus precies teruglezen wat je op diezelfde specifieke dag één jaar geleden deed. En het jaar erna kun je van twee jaar teruglezen wat je deed of dacht.

memorybook2
Inmiddels zijn 27 en 28 april netjes ingevuld =)

Ja, ik weet het, ik ben er een beetje laat mee: ik had dat ding écht moeten hebben toen in Azië was. Dat was ook zo’n beetje de eerste en enige gedachte die ik had toen ik dit leuke boekje in de post kreeg. Ik heb in Azië natuurlijk ontzettend veel foto’s gemaakt, maar kleine grappige dingen die gewoon tussendoor gebeurden, die vergeet je. Met zo’n boekje dus niet.

Overigens ben ik er in Azië pas achter gekomen dat dit boekje überhaupt bestond. In Nepal, tijdens een trekking in het Annapurna gebergte, liep ik samen met een andere Nederlandse meid, Esther. Zij was degene die zo’n boekje al een paar jaar lang meesleepte. Ik vond het zo’n leuk idee, vooral voor op reis! Toch dacht ik lange tijd niet meer aan het boekje, tot een paar weken geleden. Ik zocht schrijfinspiratie op het werk en kwam per toeval bij het One Line a Day memory book uit. ’s Avonds heb ik ‘em meteen besteld.

Nepal_boekje
Onze kamer in Ghorepani (Nepal)… en wat ligt daar op het nachtkastje? Juistem!

Omdat het schrijven maar weinig tijd kost, heb ik élke dag netjes geschreven sinds ik het boekje in huis heb. Ik kan niet wachten om het boekje voor het eerst mee op “reis” te nemen. Nou ja, op mijn citytripje naar Pisa bedoel ik dan. Zulke onalledaagse dagen lijken mij het allerleukst om terug te lezen over een paar jaar… :)

One line a day | a five year memory book kost slechts €13,49 en kun je bestellen via Bol.com. Ook ontzettend leuk als cadeautje!