2016 goede voornemens : I’m ready for ya!

Goede Voornemens 2016

Hoera! 2016 is begonnen. Ik weet dat je op elk moment goede voornemens in praktijk kunt brengen, maar een nieuw jaar voelt toch als een soort nieuwe, frisse start. Mijn goede voornemens zijn vooral sportgerelateerd, zoals je waarschijnlijk wel had verwacht ;). Toch heb ik ook wat andere dingen op mijn 2016 bucketlist staan. Ik deel ze graag met je!

1) Halve marathon

Jawel, die halve marathon gaat eindelijk gebeuren. Eigenlijk had ik in 2015 al 21,1 kilometer willen hardlopen, maar vanwege blessures (uiteraard) is dat er niet van gekomen. Nu staat de halve marathon van Venlo op het programma. In maart. Op zondag 20 maart om precies te zijn. Ik heb er vertrouwen in dat het goed gaat komen!

Venloop halve marathon 2016

2) Marathon

Tja, als ik in maart een halve kan lopen, dan moet een hele in het najaar ook haalbaar zijn, toch? 42,2 km schoon aan de haak. Ik doe momenteel mee met een wedstrijd waar je een entry voor de New York marathon kan winnen. Hoe gaaf zou het zijn als dat mijn eerste marathon zou worden! Mocht dat niet lukken, dan gaat Eindhoven waarschijnlijk mijn doel worden. Pin me hier niet op vast overigens, want het is sowieso eerst even afwachten hoe de halve me zal vergaan.

3) Sprint triathlon

Ik wil dit jaar mijn allereerste triatlon finishen, te beginnen met een sprint-afstand. Dit is een 1/8 Ironman, oftewel 500m zwemmen, 22.5km fietsen en 5k hardlopen. Die van Weert (lekker dichtbij) op 11 juni gaat ‘em worden denk ik. De inschrijving is vandaag open gegaan. Meteen inschrijven dan maar?

4) Een paar mooie wielertochten

Vriendlief en ik hebben vorig jaar een lijstje gemaakt met mooie wielertochten die we wilden rijden. Uiteindelijk hebben we er één gedaan: de Waalse Pijl. Dit jaar gaan we eenzelfde lijstje maken, maar nu gaan we er ons ook écht aan houden. Welke tochten dit gaan worden, weten we nog niet. Maar een paar schitterende ritten, waarschijnlijk in België, staan zeker op de 2016 bucketlist!

5) Lange fietstocht van minimaal 150km

Mijn huidige langste fietstocht is 111km. In een Ironman moet er 180km gefietst worden, naast het zwemmen en de marathon. Oftewel: tijd om die fietsafstand te vergroten! Dit jaar wil ik mijn langste fietstocht rijden. Minimaal 150km, maar het liefste wil ik 180km rijden. Ben benieuwd hoe me dat gaat bevallen.

Goede voornemens 2016

6) Mooie foto’s maken

Alleen nog maar mooie foto’s op mijn blog, op mijn instagram en eigenlijk overal. Geen lelijke en onscherpe pictures meer. Ik heb nu natuurlijk een GoPro. Vooral in zonnig weer maakt deze gadget briljante foto’s, dus daar moet ik optimaal gebruik van gaan maken.

7) Een wintersport GoPro filmpje maken

Mijn accessoire kit is binnen, dus nu is mijn GoPro helemaal uitgerust voor wintersport! Door de verschillende mounts kan ik vanaf verschillende standpunten filmen. Het doel? Zo’n gaaf GoPro filmpje maken zoals je vaker op YouTube voorbij ziet komen. Jamie Anderson, eat your heart out!

Goede voornemens 2016

8) Een mooie vakantie naar een land waar ik nog niet ben geweest

Afgelopen jaar heb ik behalve een wintersport en twee citytrips geen echte vakantie gehad. Op zich niets te klagen natuurlijk, maar dit jaar ga ik sowieso écht op vakantie. De wintersport naar Mayrhofen is reeds geboekt en in augustus gaan we met mijn familie een weekje naar Frankrijk. Verder wil ik sowieso naar een land waar ik nog nooit ben geweest. Op mijn wishlist staan onder andere IJsland, Noorwegen, Peru en Bolivia. Welk land het uiteindelijk gaat worden, weet ik nog niet.

9) Regelmatiger posten op mijn blog

Hoewel mijn blog puur voor de fun is, vind ik wel dat ik iets meer structuur mag aanbrengen in mijn blogposts. En dan bedoel ik vooral in de planning. Het doel: minimaal twee blogposts per week. Ik hoop dat ik mijn blog ooit kan uitbouwen tot een parttime baan. Dat zou echt mijn ultieme droom zijn. Maar tot die tijd blijft het mijn hobbyproject, en dat vind ik prima.

En dan nog dit

In 2016 wil ik…

– Eggs benedict eten;
– Hardlopen in het buitenland;
– Een “vorm” lopen in Nike+ (dat de route bijvoorbeeld de vorm van een hartje of iets dergelijks heeft). Vorm nader te bepalen;
– Zelf energierepen maken;
– Schieten met een echt pistool (op de schietbaan uiteraard. Lara Croft modus: aan!);
– Minimaal 1000km hardlopen.

Hebben jullie nog goede voornemens?

Add a Comment